تعریف ایونت

تعریف ایونت

ایونت چیست؟
ایونت ترجمه کلمه انگلیسی Event بوده و در اصل معنی ایونت معادل رویداد، پیشامد و اتفاق است و از دید بازاریابی یکی از اجزای راهبردی بازاریابی سازمان شناخته میشود برگزاری یک ایونت میتواند راهی باشد برای جلب نظرات مشتریان جدید و ایجاد ارتباط با آنها تا از آن طریق محصولات و خدمات را بتوان معرفی نمود.
اما از آنجا که در فرهنگ رسانه ای کشور ما از کلمه رویداد بیشتر به معنای اتفاق ، پیشامد غیر منتظره ، حادثه و.... که بیشتر بار منفی و نگرانی را به مخاطب منتقل می کند استفاده میشود استقبال عموم مردم به کلمه ایونت بدلیل نداشتن بار منفی بسیار بیشتر شده است از طرف دیگر در حوزه بازاریابی و علوم مدیریت هم کلمه ایونت مارکتینگ یک کلمه بسیار جا افتاده مثل کلمه برند می باشد .


برگزاری ایونت برای کسب وکارهای نو بنیان و کوچک
بسیاری از اشخاصی که کسب‌وکار های کوچکی دارند و در حال تلاش برای توسعه آن هستند ، دوست دارند تا ایونت کوچکی برای کسب و کار خود برگزار کنند اما نمی‌‌دانند باید از کجا شروع کنند. برگزاری ایونت می‌تواند یک ایده‌ی فوق‌العاده برای آن‌هایی باشد که می‌خواهند فورا اسم‌شان بر سر زبان‌ها جاری شود. اگر شما برای انجام این‌کار هیجان‌زده هستید و اما نمی‌دانید چه کارهای باید انجام دهید؟ ما به شما برای شروع راه‌حل‌هایی نشان می‌دهیم. در ادامه می‌توانید یک برنامه‌ی موثر برای طراحی ایونتها را ببینید و با کسب‌وکار های کوچکی که ایونتهای بزرگی برگزار کرده‌اند آشنا شوید.


ارتقا برند با برگزاری ایونت
در خصوص ارتقا برند همواره نظریات و سوالات زیادی برای مدیران بازاریابی و مدیران عامل شرکت ها مطرح بوده است و آنها عموما به دنبال پاسخ برای این سوالات هستند:
1- چه کار کنیم تا برندمان بر سر زبان ها بیافتد؟
2- مهمترین گام ها در برند سازی چیست؟
3- بازاریابی حرفه ای برای معروف شدن برند چه گام هایی دارد؟
4- چگونه با برگزاری ایونت / رویداد میتوانیم برند سازی کنیم؟